16 nejlepších způsobů, jak sabotovat produktivitu vaší organizace, z manuálu CIA publikovaného v roce 1944

V roce 1944 předchůdce CIA, Úřad strategických služeb (OSS), rozdělil tajnou brožuru, která byla zamýšlena jako průvodce pro občany těch národů, kteří sympatizovali se Spojenci.

"Příručka o jednoduchých sabotážních polích", odtajněná v roce 2008 a dostupná na internetových stránkách CIA, poskytla návod, jak mohou lidé z běžného života pomáhat spojencům oslabovat svou zemi např. snížením výroby v továrnách, nižší produktivitou v kancelářích a nebo dopravních linkách.

"Některé pokyny se zdají zastaralé, jiné zůstávají překvapivě relevantní," uvádí aktuální úvod na stránkách CIA. "Společně nám připomínají, jak snadno lze narušit produktivitu a pořádek."


Zde jsou nadčasové pokyny, jak být hrozným zaměstnancem. Co je nejvíce zábavné, je to, že navzdory suchému jazyku a specifičnosti kontextu, jsou tyto doporučené aktivity v oblasti produktivního ničení firemní morálky a rozkladu organizace zevnitř všudypřítomným jevem v současných organizacích skoro všude.

Podívejte se, zda některá z níže uvedených - citovaná, ale obecně zkrácená východiska - vám čistě náhodou nepřipomínají vašeho šéfa, kolegy nebo dokonce i vás samotné.

Organizace a konference
  • Trvejte na tom, že děláte všechno prostřednictvím ověřených postupů a "kanálů" - nedovolte, aby byly přijaty jakékoliv zkratky s cílem urychlit rozhodování ve vaší organizaci.
  • Předvádějte hlavně své "projevy." Mluvte co nejčastěji a velice dlouho. Zajistěte si své "body" dlouhými anekdoty a popisy osobních zkušeností - co by bývalo bylo, kdyby.
  • Pokud je to možné, přehazujte všechny záležitostem na další oddělení pro "další studium a úvahu". Pokuste se o to, aby byl váš oslovený cíl co nejrozsáhlejší - nikdy méně než pět osob.
  • Pracujte co nejčastěji s co nejvíce irelevantními problémy - tím všechny naštvete a snížíte schopnost skupinové motivace.
  • Hrajte si na přesné formální formulace jakékoli firemní komunikace, požadujte kontrolovat všechny zápisy či usnesení - 100 x nic umořilo … .
  • Vraťte se k záležitostem, o nichž se rozhodlo již na posledním zasedání, a pokuste se znovu otevřít otázku vhodnosti tohoto rozhodnutí - minulost, která se znovu a znovu objevuje, tak traumatizuje.
  • Obhajovat "opatrnost." Říkejte druhým, aby byli "rozumní" a aby se vyvarovali spěchu, na což nezapomeňte upozorňovat zase jindy - já jsem vám to říkal.

Manažeři
  • Při vytváření pracovních úkolů nejdříve ukazujte ty nejdůležitější úlohy - ale postarejte se, že důležité kompetence jsou přiděleny neefektivním pracovníkům.
  • Trvejte na perfektní práci v poměrně nedůležitých záležitostech - vracejte zpět k opravě všechny ty rozhodnutí, které mají z vašeho pohledu sebemenší procesní chybu.
  • Snažte se snížit morálku všech tím, že se pokusíte být příjemný i k neúčinným pracovníkům - dodává se jim tím nezasloužená propagace, která demotivuje ostatní.
  • Pořádejte dlouhé schůze či konference, zrovna když je potřeba udělat, co možná nejvíce práce.
  • Vynásobte všechny byrokratické postupy při vydávání pokynů, proplacení apod. a to alespoň třemi lidmi. Urgujte všemožné kontrolní mechanismy = že např. tři lidé musí schválit vše, co by bylo možné udělat v jednom - vzbuzuje to nedůvěru mezi lidmi navzájem.

Zaměstnanci
  • Pracujte pomalu.
  • Využijte tolik přerušení práce, jak můžete - prokrastinujte.
  • Dělejte svou práci špatně a obviňujte firmu, že pracujete na špatných nástrojích, strojích nebo vybavení. Sdílejte se všemi vaše přesvědčení o tom, že vše funguje jen díky vašemu vysoce pozitivnímu přístupu, protože vy chcete, abyste vykonali svou práci správně - za všechno můžou oni, ti druzí; já nic, já muzikant.
  • Nikdy předávejte své dovednosti a zkušenosti novému nebo méně zběhlému pracovníkovi - ale neustále všem připomínejte jejich chyby a provinění.
Zdroj: CIA

Komentáře